Vihreät smoothiet

Keskustelua laadukkaimmista ja ravinnerikkaimmista sapuskoista.

Re: Vihreät smoothiet

ViestiKirjoittaja Olli Posti » Ma Touko 11, 2009 11:41 pm

Kaisa J kirjoitti:Tutkiskeltuani asiaa enemmän jäin kuitenkin siihen uskoon että esim. artikkelin viimeisen sivun taulukossa hedelmät ovat liian korkealla emästen joukossa - eli todellisuudessa ne ovat happamampia. Ainakin Wolfen Sunfood Diet -kirjan mukaan, muistaakseni.

Mun mielestä pähkinän kuoressa tosta ei käytännössä tarvi juuri muistaa, kun että vihreet lehdet on emäksisöiviä. Sillä ei oo kauheesti merkitystä onko se sitruuna pikkusen emäksen vai happaman puolella (luonnossa ja ihmisessä kun mikään ei oo täysin vakioo ja yksselitteistä).
Riittää kun saa sitä tummaa, voimakasta vihreetä kehoon ja muuten syö fiiliksen mukaan. Vihersmoothie tavaksi niin voi unohtaa koko aiheen.
Tervetuloa seuraamaan Tarzan-blogiani!
Olli Posti

ViestiKirjoittaja Olli Posti » Ma Touko 11, 2009 11:53 pm

Kaisa J kirjoitti:Kirjoitin uusimpaan Gym-Lehteen juuri artikkelin pH-tasapainosta. Jos aihe kiinnostaa aktiiviliikkujan näkökulmasta ja kansankielellä kerrottuna, niin sen voi lukea netissä lehden nettiversiosta.

Nice article! Oliko kova duuni?
Täytyypä munkin saada omat sivut lähikuukausina auki ja muutenkin PR-game haltuun niin vois itekin päästä kirjottelemaan moisia joku päivä. Se olis kyllä yhden unelman täyttymys! Luettua noita on tullut sen verran hartaudella vuosikausia..
Tervetuloa seuraamaan Tarzan-blogiani!
Olli Posti

ViestiKirjoittaja Joni K. » Ti Touko 12, 2009 9:28 am

Hyvä artikkeli Kaisalta ja mun mielestä erityisen tärkeä asia tuonne voimailun ja kehoilun puolelle, koska siellä tyypillisesti syödään todella paljon happamoittavia ruokia.
Joni K.

ViestiKirjoittaja violetti » Su Touko 17, 2009 3:23 pm

Tällä viikolla olen kokeillut muutamia viherpirtelöitä.

Versio I: - puolikas luomuruukkusalaatti
- puolukkaa
- banaani
+ toisella kertaa laitoin pari ruokalusikallista luomusoijajugua ja vaahterasiirappipullon jämäsiirapin

Versio II: - pinaattia (Tosiaan laitoin pakastepinaattia, mutta jatkossa ajattelin siirtyä tuoreeseen pinaattiin.)
- banaani
- mustaherukkaa

-> tuo näyttää siltä, että on seuraavaksi juomassa/syömässä nestemäistä mustelmaa :D Sekoitin joukkoon myös macaa ja MSM:ää.

Mulla on hieno tavoite: smoothieista (ei välttis joka päivä vihersmoothieita... taateli-/viikuna-seesaminsiemenpirtelö on hyvää myös tai marja-tattari) tuis päivittäinen tapa. Noin saa helpoiten menemään MSM:n tuskattomasti. Kuulostan kuin miltäkin marisijalta, mutta MSM veteen sekoitettuna ei vain mene alas, mikä on sinänsä yllättävää, että mulla ei oo koskaan oikein ollut inhokkiruokia. Aion lisäillä pähkinöitä ja siemeniä smoothieiden joukkoon. Merilevien kokeileminen ois myös suunnitelmissa.
violetti

ViestiKirjoittaja Koo » Pe Touko 22, 2009 9:09 am

Eihän sillä ole väliä minkä kanssa ne vihreät ottaa, kunhan ottaa jonkun terveellisen kanssa? Mä saan vihersmoothiesta ihan ok makuista, mutta en mitenkään himoitse sitä. Sen sijaan kun teen tuoresosekeittoa, iskee siihen hirmuinen himo. Oon niin tomaattihullu ettei tosikaan, joten sekoitan vihreäni tomaattiin. Eli blenderiin iso läjä jotain vihreää, iso läjä tomaattia, mielellään vähän ituja, yksi valkosipulinkynsi, rouhaisu merisuolaa ja fiiliksen mukaan ehkä pikkuinen pala luomuvuohenjuustoa, tai jos kaapissa on jotain muuta hyvää, esim. paprikaa, niin sitä sitten. Jos en laita vuohenjuustoa, laitan lorauksen oliiviöljyä tai vähän jotain siemeniä.

Jos tomaatista voi saada yliannostuksen, älkää kertoko sitä mulle :D

Mutta siis kai toi käy vihersmoothiesta? Tommonen lounaaks ja sit sitä kyl himoitsee päivälliseksikin... sopii mulle. Nam. Onhan sen oltava mulle hyväksi kun sitä niin kauheesti tekee mieli? Voisko tota parannella jotenkin, ja onko tossa esim. joku happo-emäs -hommeli ihan päin pukamia?
Koo

ViestiKirjoittaja Amagi » Pe Touko 22, 2009 5:25 pm

Moroo!
Ensimmäinen videoni kylmiltään joten hermostuneisuutta yms havaittavissa x)
Tässä teen siis smoothien itselleni:

http://www.youtube.com/watch?v=0MYdkUKQjNc

Kommentoikaa ihmeessä. "Juon"(tai oikeastaan syön) blendistäni hiljalleen, koska siinä tosiaan oli monta ainesosaa joten syljen saaminen blendiksen mukaan avittaa ruoansulatusta.
Amagi

ViestiKirjoittaja Elysion » Pe Touko 22, 2009 8:50 pm

Hyvä video Amagi :D En kyllä huomannut hermostuneisuutta, naurahdin kun tulit heilumaan kameran eteen kesken blendauksen :lol: Olen tosi kateellinen, kaikki lähi"metsästä" löytyvät nokkoset ja voikukan lehdet näyttävät ihan saastuneilta, sulla taas näytti olevan hyvälaatuista kamaa. Täytyy vielä tyytyä kaupan antimiin ><
The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it.
Käyttäjän avatar
Elysion

ViestiKirjoittaja ~heidi » Pe Touko 22, 2009 9:16 pm

Amagi: Erittäin mukava ja viihdyttävä pätkä! Lisää näitä. Aika kauan sait kulumaan aikaa smoothien tekoon, mutta siinä olikin ajatusta ja tunnetta kunnolla mukana:)
~heidi

ViestiKirjoittaja Gisele » La Touko 23, 2009 6:22 pm

Itsekin tykkäsin tuosta Amagin videosta: Samaan aikaan sekä viihdyttävä että asiallinen! ;)
Gisele

ViestiKirjoittaja EOM » Ke Touko 27, 2009 10:40 am

Kohtuullisen kiva kombo löytynyt:
-vesi
-salaatti (tammenlehti)
-varsiselleri
-banaani
-punaherukka (jäisenä)
-sitruunaa ja hunajaa mausteeksi

Aika mukavan raikasta tulee ja maut sopii yhteen. Mutta mitäs tuohon nyt kannattaisi lisätä, jos haluaisi saada vähän lisää ravinteita mukaan ja syödä tuollaista vaikka pelkästään ateriaksi? Kyllä tuo vaikka munakkaan kanssa on jo ihan hyvä kombo ateriaksi, mutta jos tuohon haluaisi saada proteiinia ja rasvaa mukaan...

Avokado tietysti on kohtuullisen luonnollinen vaihtoehto ja varmaan sopii ihan hyvin. Entäs sitten siemenet ja pähkinät, mitä kannattaisi koittaa? Ja kannattaako nuo liottaa ensin, jos niitä laittaa smoothieen sekaan? Ehkä tuossa joku kookosmaitokin menisi ihan hyvin. Jos jotain levätuotteita haluaisi lisätä ruokavalioon, niin ehkä nekin menisi tuossa seassa pieninä määrinä.
EOM

EdellinenSeuraava

Paluu Superfoodit