Part 2:
http://www.youtube.com/watch?v=P4yO5x_i ... annel_page
Juuso Pokkinen kirjoitti:Tuli tossa yks päivä mieleen, että miks vihersmoothieiden sanotaan alkalisoivan kehoa vaikka itse einekset ovat varsin happamia?
Tähän lienee joku yksinkertainen selitys, mutta ei vaa ihan leikaa täl hetkel... varmaa cacaon puutetta, pitäs laittaa uus tilaus jo!
Aika hyvä konsensus ituhipeillä, new age hörhöillä ja energiaparantajilla tuntuu kuitenkin olevan siitä, että tulee kiinnittää huomio safkan vaikutukseen kehossa enemmän kuin safkan sisältöön. Suurin yksittäinen, tai ainakin valtavirtatieteen näkökulmasta helpoimmin ymmärrettävä tekijä, mikä vaikuttaa tähän pH-juttuun, on kasvin mineraalisisältö
Asiaan liittyy paljon muitakin erittäin kiinnsotavia juttuja & näkökulmia, jotka ovat ihan liian epätieteellisiä julkisesti lausuttavaksi tiedeuskonnon valtaamassa Nutrix-maailmassa.
~heidi kirjoitti:Vihreät vihannekset ja marjat on pääsääntöisesti emäksisiä, happamat hedelmät taas muodostuvat emäksisiksi hapoistaan (orgaanisista) huolimatta. Eli itse ruoan happo/emäspitoisuudella ei välttis ole tekoa sen kanssa miten se käyttäytyy ruoansulatuksessa. (korjatkaa jos olen väärässä)
ludvig kirjoitti:Älä eeva lankea pakaste pinaattiin ku tuorrettakin on tarjolla läpi koko vuoden ja suomalaista vielä.....
huima kirjoitti:~heidi kirjoitti:Vihreät vihannekset ja marjat on pääsääntöisesti emäksisiä, happamat hedelmät taas muodostuvat emäksisiksi hapoistaan (orgaanisista) huolimatta. Eli itse ruoan happo/emäspitoisuudella ei välttis ole tekoa sen kanssa miten se käyttäytyy ruoansulatuksessa. (korjatkaa jos olen väärässä)
Näin olen myös itse lukenut (esim. sitruuna ja appelsiini ovat happamia, mutta muuntuisivat emäksiseksi ruuansulatuksessa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa