Vihreät smoothiet

Keskustelua laadukkaimmista ja ravinnerikkaimmista sapuskoista.

Re: Vihreät smoothiet

ViestiKirjoittaja Olli Posti » To Touko 07, 2009 9:50 pm

Tervetuloa seuraamaan Tarzan-blogiani!
Olli Posti

ViestiKirjoittaja Mauam » Pe Touko 08, 2009 1:16 pm

Kiitos Olli. :)

Nyt alkoi kiinnostamaan mitkä kaikki aineet sitten sopivat kaakaon kanssa, jos vihreät ei sovi?
Parina päivänä olen nyt juonut smoothieita mihin on lisätty aika vähän kaakaojauhetta ja olen huomannut että aika voimakkaasti se kaakaon maku sieltä esiin tulee.. :)

Jos meinaan tehdä smoothien mihin laitan kaakaopapuja ihan reippaasti (tai niin että kaakaokännit saan :D ), niin mitäs suosittelette siihen lisäksi?
Mauam

Kaakaosmoothie

ViestiKirjoittaja Olli Posti » Pe Touko 08, 2009 3:16 pm

Olan videotreenailut jatkuu:
http://www.youtube.com/watch?v=ahoVgwTRDhc
http://www.youtube.com/watch?v=LgXKq54Daaw
http://www.youtube.com/watch?v=PE9Go3b6gN4
Vielä kun oppii ottamaan iisimmin ja kertomaan kunnon stooreja niin hyvä tulee..

Olisi muuten tosi kiva nähdä ja kuulla lisää Luomuttajia Tubessa! Jos omistat minkä tahansa Applen tietokoneen, menet vaan YouTubeen, ja siellä oikealla ylhäällä on keltainen nappi, jossa lukee Upload. Kun viet hiiren sen päälle, aukeaa valikko josta voit valita Record from Camera. Paina siitä ja valitse Use QuickCapture. Ja ei muuta kun nauhoittamaan! Ei tarvitse minkäänlaista editointia tai latailua, YouTube tekee kaiken automaattisesti!
Eikö sinustakin pelkkä kirjoittaminen ja lukeminen ole pidemmän päälle aika hemmetin kuivaa hommaa? Kaikki mukaan vaan, viedään Luomutus seuraavalle levelille ja jätetään datailu nörteille!

Ja kuten huomaat mun videoista, niin jännittäähän se aluksi ihan hemmetisti. Sen takia se kannattaakin tehdä.
Olli Posti

ViestiKirjoittaja Juuso Pokkinen » Ma Touko 11, 2009 7:45 pm

Tuli tossa yks päivä mieleen, että miks vihersmoothieiden sanotaan alkalisoivan kehoa vaikka itse einekset ovat varsin happamia?

Tähän lienee joku yksinkertainen selitys, mutta ei vaa ihan leikaa täl hetkel... varmaa cacaon puutetta, pitäs laittaa uus tilaus jo!
Juuso Pokkinen

ViestiKirjoittaja Olli Posti » Ma Touko 11, 2009 8:04 pm

Juuso Pokkinen kirjoitti:Tuli tossa yks päivä mieleen, että miks vihersmoothieiden sanotaan alkalisoivan kehoa vaikka itse einekset ovat varsin happamia?

Tähän lienee joku yksinkertainen selitys, mutta ei vaa ihan leikaa täl hetkel... varmaa cacaon puutetta, pitäs laittaa uus tilaus jo!

Aika monimutkainen ja esoteerinen taitaa lopulta olla tuo pH-juttu, ja siitä kuulee vaikka minkälaista mielipidettä.

Aika hyvä konsensus ituhipeillä, new age hörhöillä ja energiaparantajilla tuntuu kuitenkin olevan siitä, että tulee kiinnittää huomio safkan vaikutukseen kehossa enemmän kuin safkan sisältöön. Suurin yksittäinen, tai ainakin valtavirtatieteen näkökulmasta helpoimmin ymmärrettävä tekijä, mikä vaikuttaa tähän pH-juttuun, on kasvin mineraalisisältö - sisältääkö se enemmän ns. alkalisia mineraaleja (kalsium, magnesium, rauta, olikohan vielä joku muu) vs. happamoittavia (forfori, plaa plaa plaa).

Asiaan liittyy paljon muitakin erittäin kiinnsotavia juttuja & näkökulmia, jotka ovat ihan liian epätieteellisiä julkisesti lausuttavaksi tiedeuskonnon valtaamassa Nutrix-maailmassa. Puhun niistä sitten joskus tulevaisuudessa omien asiakkaideni kanssa, tai ehkä tämän foorumin tulevalla VIP/huuhaa-osastolla. Kuten Mike Adams sanoo, niitä kovimpia juttuja ei kannata läväyttää ummikon silmille heti kättelyssä. Siinä tekee karhunpalveluksen sekä itselleen, että asiakkaalle.
Olli Posti

ViestiKirjoittaja ~heidi » Ma Touko 11, 2009 8:09 pm

Vihreät vihannekset ja marjat on pääsääntöisesti emäksisiä, happamat hedelmät taas muodostuvat emäksisiksi hapoistaan (orgaanisista) huolimatta. Eli itse ruoan happo/emäspitoisuudella ei välttis ole tekoa sen kanssa miten se käyttäytyy ruoansulatuksessa. (korjatkaa jos olen väärässä) Tässä taulukko ph-pitoisuuksista http://www.rense.com/1.mpicons/acidalka.htm

nimimerkillä bloggasin vähän aika sitten aiheesta
~heidi

ViestiKirjoittaja Juuso Pokkinen » Ma Touko 11, 2009 8:34 pm

Okei! Kiitti linkistä heidi :)

Aika hyvä konsensus ituhipeillä, new age hörhöillä ja energiaparantajilla tuntuu kuitenkin olevan siitä, että tulee kiinnittää huomio safkan vaikutukseen kehossa enemmän kuin safkan sisältöön. Suurin yksittäinen, tai ainakin valtavirtatieteen näkökulmasta helpoimmin ymmärrettävä tekijä, mikä vaikuttaa tähän pH-juttuun, on kasvin mineraalisisältö

Safkan vaikutus kehossa huomattu, ja siks myös jatkan vihersmoothieita. Oon kuitenkin sen verran tiedonjanoinen, että haluun selvittää MIKSI mikäkin mitä syön tekee hyvää itselleni. Tietoa voi siten soveltaa ja löytää uusia parempia yhdistelmiä ja muotoja. Oon nykyään niin kiinostunut ravintoon liittyvistä aiheista, että väkisinkin tekee mieli selvittää eri teorioita ja mielipiteitä aiheen tiimoilta.

Asiaan liittyy paljon muitakin erittäin kiinnsotavia juttuja & näkökulmia, jotka ovat ihan liian epätieteellisiä julkisesti lausuttavaksi tiedeuskonnon valtaamassa Nutrix-maailmassa.

Ymmärrän, monia väittämiä tukevat tieteelliset tutkimukset puuttuvat. Niinkun tossa jo totesin, ni ei mua haittaa sekään, kunhan keho ja mieli tykkää. Kuuntelen kuitenkin mielelläni eri näkökulmia ja poimin niistä itseni mielestä toimivimmat.
Juuso Pokkinen

ViestiKirjoittaja huima » Ma Touko 11, 2009 10:05 pm

~heidi kirjoitti:Vihreät vihannekset ja marjat on pääsääntöisesti emäksisiä, happamat hedelmät taas muodostuvat emäksisiksi hapoistaan (orgaanisista) huolimatta. Eli itse ruoan happo/emäspitoisuudella ei välttis ole tekoa sen kanssa miten se käyttäytyy ruoansulatuksessa. (korjatkaa jos olen väärässä)

Näin olen myös itse lukenut (esim. sitruuna ja appelsiini ovat happamia, mutta muuntuisivat emäksiseksi ruuansulatuksessa.
huima

ViestiKirjoittaja Kaisa J » Ma Touko 11, 2009 10:52 pm

ludvig kirjoitti:Älä eeva lankea pakaste pinaattiin ku tuorrettakin on tarjolla läpi koko vuoden ja suomalaista vielä..... ;)

Mistä ihmeestä saa tuoretta suomalaista pinaattia ympäri vuoden? Tampereeltakin jostain?

t. pinaattihullu (meillä kissakin on niin pöpi että käydään taistelua siitä kumpi ehtii tyhjentää pinaattilautasen ensin)
Kaisa J

ViestiKirjoittaja Kaisa J » Ma Touko 11, 2009 11:09 pm

huima kirjoitti:
~heidi kirjoitti:Vihreät vihannekset ja marjat on pääsääntöisesti emäksisiä, happamat hedelmät taas muodostuvat emäksisiksi hapoistaan (orgaanisista) huolimatta. Eli itse ruoan happo/emäspitoisuudella ei välttis ole tekoa sen kanssa miten se käyttäytyy ruoansulatuksessa. (korjatkaa jos olen väärässä)

Näin olen myös itse lukenut (esim. sitruuna ja appelsiini ovat happamia, mutta muuntuisivat emäksiseksi ruuansulatuksessa.

Kirjoitin uusimpaan Gym-Lehteen juuri artikkelin pH-tasapainosta. Jos aihe kiinnostaa aktiiviliikkujan näkökulmasta ja kansankielellä kerrottuna, niin sen voi lukea netissä lehden nettiversiosta. Huomasin jälkikäteen että joitakin asioita jäi kyllä mainitsematta (köh, ihan kuin tuon pituiseen artikkeliin voisi saada koko aiheen)... joistakin hedelmistä olen edelleen vähän epätietoinen, ovatko ne oikeasti happamia vai emäksisiä päätyessään ruuansulatukseen saakka. Tutkiskeltuani asiaa enemmän jäin kuitenkin siihen uskoon että esim. artikkelin viimeisen sivun taulukossa hedelmät ovat liian korkealla emästen joukossa - eli todellisuudessa ne ovat happamampia. Ainakin Wolfen Sunfood Diet -kirjan mukaan, muistaakseni.
Kaisa J

EdellinenSeuraava

Paluu Superfoodit